Pasažieru mikroautobusu elektrifikācija – kas notiek šai laukā?
Pasažieru mikroautobusu elektrifikācija strauji attīstās. Elektroauto pieprasījums palielinās, bet daudzi patērētāji joprojām dod priekšroku dīzeļdzinēja automobiļiem.Komercauto sektorā elektrifikācija progresē lēni. Uzņēmumu autoparkiem nepieciešams nepārtraukti būt kustībā, un mikroautobusi var kalpot gan kravas, gan personu pārvadāšanai.
Daži uzņēmumi Latvijā jau ir iegādājušies elektriskus mikroautobusus. Piemēram, DHL ir liels elektrisko mikroautobusu parks. Volkswagen un Ford piedāvā elektriskus vai plug-in hibrīda mikroautobusus.
Potenciālie izmantošanas virzieni
Mikroautobusu elektrifikācija Latvijā vēl nav pamanāma, bet daži uzņēmēji to jau izmanto, lai ietaupītu naudu. Toms Timoško uzskata, ka elektriskie mikroautobusi ir ideāli viesnīcām, sabiedriskajām iestādēm un valsts iestādēm.
Mikroautobusi interesē arī neierastu segmentu
Pēdējos gados minivenu kvalitāte un aprīkojums ir uzlabojies, piesaistot arī privātos pircējus. Elektrifikācija ir ieguvusi pievilcību, it īpaši hibrīda formā.
Ja ar elektrību nepietiek, variants ir plug-in hibrīds
Tomēr tirgus attīstība šajā jomā vēl ir lēna, un izvēle ar plug-in hibrīdu piedziņu Latvijā nav liela. Ford Tourneo Custom ir viens no pieejamajiem modeļiem ar šo piedziņu.
Māris Gaugers uzsver, ka videi saudzīgu automašīnu ienākšana ir tikai laika jautājums.
Lai lasītu pilnu rakstu, nospiežat šiet : Pasažieru mikroautobusu elektrifikācija – kas notiek šai laukā?